Kundtjänst

Välkommen till Posterton kundtjänst. Vänligen fyll i formuläret längst ner på den här sidan, eller kontakta oss direkt på vår mailadress info@posterton.se så hjälper vi dig så fort som möjligt. Vi gör alltid vårt bästa för att svara inom 24 timmar.

Vanliga frågor

 

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Vår leveranstid är normalt 1-3 arbetsdagar. Vi har som målsättning att skicka dina produkter senast dagen efter att du gjort din beställning. Vid extra högt tryck hos oss eller hos fraktbolaget så kan en fördröjning om 1-2 dagar uppstå.

 

Vart är mitt paket?

När ditt paket är skickat så får du ett mail med en spårningslänk som du kan gå in på för att se status för leveransen. Du kan även ladda ner appen ”Mina paket” där sändningsnummer laddas in automatiskt om du använder samma telefonnummer och/eller e-postadress som du har registrerat. Om du inte kan se någon spårning så kontakta gärna vår kundtjänst på mailadress info@posterton.se


Vad kostar frakten?

Hos Posterton har du alltid fri frakt oavsett vad du beställer.

 

 

BESTÄLLNING

Jag vill annullera ordern.

Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du har tagit emot varan, i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen. Varan som returneras måste vara oanvänd, i hel originalförpackning samt i oskadat skick. Vill du ångra ett köp innan din order hunnit lämna vårt lager så kontakta oss omgående.

Vi strävar efter att alltid skicka ut våra varor så snabbt som möjligt, ibland så kan paketet redan blivit skickat, men du får gärna kontakta vår kundtjänst på mailadress: info@posterton.se så hjälper vi dig så fort vi kan.

 

Jag har fyllt i fel uppgifter.

Kontakta vår kundtjänst på mailadress: info@posterton.se så hjälper vi dig så fort vi kan.

 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse.

Om du inte har fått någon orderbekräftelse så kolla gärna i din skräppost, om du inte kan hitta den där så skicka gärna ett mail till info@posterton.se så ska vi hjälpa dig så fort vi kan.

 

 

BETALNING

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi har Klarna som betalningspartner, de erbjuder bland annat faktura och direktbetalning. Du ser tillgängliga betalsätt i kassan.

 

Jag har inte fått någon faktura.

Om du har valt en faktura med 14 dagars förfallodatum så ska denna skickas till e-postadressen som du angav vid köpet. Hittar du den inte där så kolla gärna skräpposten, annars skulle vi rekommendera dig att antingen logga in på Klarnas mina sidor som du hittar här där du kan se alla dina köp, eller kontakta Klarna här.

Kontofakturan skickas den 10:e varje månad via mejl eller post, beroende på hur du önskar, och syns även när du loggar in här eller i Klarnas app.

 

 

RETUR/REKLAMATION

Hur gör jag en retur?

Du kan returnera produkter som är i sitt ursprungliga skick. Vid retur måste produkterna vara i fint och oskadat skick för att godkännas. Ramarna måste vara oöppnade och kvar i skyddsplasten. Kontakta oss via mailadress: info@posterton.se och meddela att du vill genomföra en retur, så kommer våra vi att hjälpa dig med returinstruktioner samt en returetikett. Bifoga gärna ordernummer, namn och vilken/vilka varor du vill returnera. Fraktkostnad för en retur är 199 kr.

 

Hur reklamerar jag en vara?

Om din vara har gått sönder så kontakta gärna vår kundtjänst på mailadress info@posterton.se så hjälper vi dig så fort vi kan. 
 

Företagsuppgifter

Posterton AB | Org nr 559955-5555

Epost: info@posterton.se